Monday, November 7, 2016

ADAKAH ALLOH DI HATIKU?

Sejatinya adakah Allah di hatiku?
Adakah setiap perbuatanku, Allah ada dihatiku?
Adakah setiap bicaraku, Allah ada dihatiku?
Adakah setiap apa yang aku fikirkan, ada Allah dihatiku?
ketika aku lalai merasa tiada yang melihat…lalu aku berbuat maksiat
Ketika aku lalai dan merasa paling benar...lalu aku menyalahkan orang lain
Ketika aku lalai merasa tiada yang memaafkan…lalu aku tak bisa memaafkan orang lain orang
ketika aku lalai merasa tiada yang menyayangi…lalu aku membenci orang lain
Aku lupa…
Allah kan Maha Melihat?
Allah kan Maha Pemaaf?
Allah kan Maha penyayang?
Allah kan Maha Benar dan Maha Adil?
Malu aku pada Allah…
Bukankah Keadilan Alloh lebih Tinggi dari segalanya di dunia ini?
ketika aku berdoa..
Aku memohon lebih kepada keduniaan dari akhirat…
ketika aku terlelap dan membuka mataku…
Aku lupa untuk mengingatiNYa…
Sebenarnya, Allah itu dimana di hatiku?
Ya Allah, jadikan dunia ini di tanganku..
Tapi bukan di hatiku..
Ampuni dosaku ketika hatiku lalai dari mengingatMu..
Sesungguhnya aku manusia biasa yang tidak lepas dari kesalahan…
Maka Tunjukanlah Hamba jalan yang Lurus Ya Alloh. Jalan orang orang yang Kau beri Nikmat. Bukan jalan yang sesat

No comments:

Post a Comment